Урок
світової літератури у 8-А класі (учитель Гененко Т. М.) був присвячений
творчості Омара Хайяма. Форма уроку – літературна вітальня, дала можливість
кожному учню стати активним учасником уроку у ролі «дослідників» життя та
діяльності поета. У ході уроку учні дізналися багато пізнавального. За допомогою
інсценізації зробили спробу перенестися у часи О. Хайяма, цитували напам’ять
рубаї поета, під час роботи у творчих группах визначили основні теми його
чотиривіршів, дали їм назву. У творчому завданні визначили кольорову символіку,
за допомогою символів пояснили поняття «добро» і «зло», «підлість», «вічність»,
«скнара», «праведник», «чоловік та жінка», використали усну ілюстрацію до
творів.
На
пам’ять кожен учасник отримав листівку з рубаї О. Хайяма та від «правительки
Персії» солодощі Сходу.
Урок світової літератури у 10-А
класі (учитель Гененко Т. М.) був проведений у формі змагання. Команди –
«червоні» та «чорні» - перевірили свої знання за вивченими творами: Стендаля
«Червоне та чорне», Оноре де Бальзака «Гобсек», Ф. Достоєвського «Злочин і
кара», Л. Толстого «Анна Кареніна». У ході гри були застосовані такі прийоми:
Ø «лови
помилку» - зачитувалися правильні та помилкові твердження за змістом роману
Стенделя;
Ø «стрілки»
- необхідно було з’єднати ім’я героя твору і його характеристику;
Ø «ключове
слово» - за ключовим словом, схованим у повітряну кульку, необхідно було
назвати твір і його автора;
Ø «зміни
назву твору» - подібно до «кольорової» назви роману «Червоне і чорне» треба
було змінити назву творів «Гобсек» та «Злочин і Кара»;
Ø «стоп-кадр»
- інсценізація від кожної команди («Злочин і кара», «Анна Кареніна»);
Ø «обери
позицію» - після перегляду інсценізації учні повинні були дати відповідь на
проблемне запитання і обрати власну позицію;
Ø «розшифруй
ініціали, вкажи зв’язки між героями» - за ініціалами героя треба було записати
повне ім’я, прізвище та по-батькові персонажа, вказати хто кому ким приходиться
(чоловік – дружина, брат - сестра).
Під
час даного уроку учні не тільки перевірили свої знання, а й проявили творчі та
художні можливості – виготовленням масок для членів команд червоного та чорного
кольорів; акторські – інсценізація уривків з творів; були використані прийоми
на виявлення фантазії учнів та розвиток критичного мислення.
Учителями
Бровко С. М. та Жадан Л. І. був проведений інтегрований урок англійської мови
та світової літератури на тему «Роман Д. Дефо як започаткування «робінзонад»».
Урок відбувався у вигляді конференції, учні були поділені на 4 групи
«Бібліографи», «Літературознавці», «Історики» та «Географи та біологи». Кожна з
груп підготувала доповіді про життя та творчий шлях Даніеля Дефо, а також
інформацію про деякі невідповідності у романі. Урок супроводжувався
мультимедійною презентацією. В кінці уроку учні могли перевірити свої знання
розгадуючи кросворд.
У 5-у
класі, учителем Жадан Л. І., був проведений літературний турнір (за казками Г.
К. Андерсона, Ш. Перро, С. Маршака). Учні були поділені на 2 команди «Багіра»
та «Шар-Хан». Літературний турнір проходив у 9 етапів. Кожен з етапів містив у
собі конкурс в яких учням потрібно було: відповісти на запитання, намалювати
улюбленого героя та пояснити чому вони обрали саме цього героя, відгадували
речі які належали героям казок та ін.. Урок проходив у хорошій атмосфері. Учні
проявили велику зацікавленість та активність під час проведення уроку.
Учителем
англійської мови Бровко С. М. був проведений позакласний захід у 5-у класі
«Найрозумніший». У конкурсі брали участь 8 учасників. Захід проходив у 3 етапи,
кожний з яких містив запитання. І-й етап містив 12 тестових запитань після
якого у конкурсі залишилось 5 учасників. ІІ-й етап містив 5 категорій знань
«Географія», «Література», «Культура», «Лондон», а також категорія Секрет.
Після другого конкурсу залишилось лише троє учасників. На ІІІ-у етапі учні
самостійно обрали собі теми: «Америка», «Англомовні країни» та
«Великобританія». Переможцем конкурсу став Подолян Богдан. Учні охоче приймали
участь в заході та були активними.
У
5-у класі (Бровко С. М.) проведений урок-змагання «Здоровий спосіб життя». Учні
поділилися на дві команди «Лікарі» та «Спортсмени». Змагання містило в собі 7
конкурсів, в яких учням необхідно було: відповісти на запитання, скласти
прислів’я та ін.. Учні виконували різні види робіт. Дуже цікавою була
фізкультхвилинка, під час якої учням необхідно було відтворити рухи запропоновані
в словах пісні. Особливої уваги заслуговують сценки підготовані та показані
учнями. Після оголошення результатів учасникам були вручені грамоти.
Учні
нашої школи охоче прийняли участь у проведенні уроків з іноземних мов. У 8-А
класі учитель В’язовська І. І. провела урок «Подорож до бібліотеки». Учні показали
навички читання, мовлення, аудіювання, вміння вживати лексику теми під час
мовлення. Клас був поділений на 3 групи, кожна отримала завдання. Були
проведені роботи в парах та індивідуальні. Вчителем використовувалась
мультимедійна дошка, як для демонстрації наочності, так і для виконання
завдань. В результаті учні отримали домашнє завдання, яке послідовно витікає з
попередньої теми.
В
9-Б класі (учитель В’язовська І. І.) був проведений урок «Науково-технічний
прогрес. Технології навколо нас». Урок побудований на принципі від меншого до
більшого: слово – словосполучення; речення – розповідь.
Учням
запропоновано було повторити лексичні одиниці теми, скласти словосполучення
використовуючи ряд прикметників, побудувати речення і висловити свою думку та
підготуватись до складання розповіді. На уроці використовувався необхідний
мовний матеріал по темі, а також всі види діяльності: читання, мовлення,
письмо, аудіювання. До уроку учнями були підготовлені презентації: «Винаходи та
винахідники», «Науково-технічний прогрес», «Розвиток телефонного апарату».
Учнями 11-А класу (англійська група – учитель
Довгоженко О. М.) був проведений урок – усний журнал «Таємниці генія Вільяма
Блейка». Готуючись до уроку учні з великою відповідальністю віднеслися до цієї
події. Вони чітко, доступно представили біографію англійського поета,
наголосивши на те, що разом з тим він був і філософом, і художником. Пройшовши
творчим шляхом митця, одинадцятикласники у своїх розповідях відобразили
геніальність поета, як художника, представивши його картини, гравюри на
мультимедійній дошці. До того ж, чітко і з почуттям читали вірші Блейка в
оригіналі та російському перекладі. Готуючись до цього уроку учні проникли в
таємні куточки блейківського життя та творчості, тому що художня цінність
творчості Вільяма Блейка завжди зачаровує читача.
Учнями
11-А класу (німецька група – учитель Ротарь І. Л.) презентували урок – круглий
стіл «Найкраще почуття». Тип уроку – урок застосування знань і навичок. На
уроці учні застосували мовний та мовленнєвий матеріал на практиці, обґрунтували
свої думки, визначали власне ставлення до проблеми. Учні показали вміння
працювати в команді, готовність брати участь в іншомовному спілкуванні.
Початок уроку настроїв учнів на
доброзичливість толерантність. Лунала пісня «Вечная любовь», на дошці – слайди
з закоханими парами. Під час уроку учні виконали багато завдань та вправ. Учні
були розподілені на дві групи – хлопці та дівчата. Спочатку виконали та
презентували асоціограми (які асоціації виникають, коли ти чуєш слово
«кохання»).
Потім
отримали картки зі словами та словосполученнями. Необхідно було скласти
невеличкі розповіді та дати відповіді на
запитання:
«Як поводиться закоханий
юнак/закохана дівчина?»
Це завдання учні виконували під пісню «Первая любов в школьные года».
Учні читали напам'ять вірші відомих
німецьких поетів про кохання в оригіналі та у власному перекладі. Читали та
перекладали думки німецької молоді про кохання з журналу «Юма». Знаходили українські
еквіваленти до німецьких прислів’їв про кохання. Читали та перекладали вислови
про кохання відомих письменників та філософів. Продовжуючи роботу над проектами
«Німецька мова навколо нас», учні отримали завдання підготувати проект про свою
дівчину/свого юнака.
Тиждень світової літератури та
іноземних мов пройшов на високому науково-виховному рівні.